Uncategorized

حواله یوان به چین نکات جلوگیری از بلاک شدن پول

حواله یوان به چین نکات جلوگیری از بلاک شدن پول

حواله یوان به چین نکات جلوگیری از بلاک شدن پول

یوان واحد پولی کشور چین است که امروزه به دلیل گسترش روابط تجاری ایران با کشور چین تبدیل به یکی از رایج‌ترین ارزهای مورد استفاده در معاملات بین المللی ایران شده‌است. در این مقاله با حواله یوان به چین نکات جلوگیری از بلاک شدن پول بیشتر آشنا خواهیم شد.

بسیاری از بازرگانان ایرانی برای خرید کالا از کشور چین و همچنین پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل هوایی یا دریایی نیازمند حواله آنلاین یوان به چین هستند.

این حواله در قالب حساب شخصی و یا شرکتی به کلیه بانک‌های چین و از طریق راه‌های مختلف توسط گروه‌های تجاری در ایران انجام می‌شود.

مزایای حواله یوان به چین

انجام حواله یوان به چین به عنوان اولین قدم در انجام مبادلات با شرکت‌ها و کارخانجات چینی و مهم‌ترین مرحله‌ی بازرگانی است.

_حواله یوان،محدودیتی در میزان حواله وجود ندارد.

_حواله یوان به صورت آنلاین و بدون کارمزد انجام می‌شود و تبدیل یوان به ریال نسبت به سایر ارزها کارمزد کمتری دارد.

_هیچ مشکلی در رابطه با حواله به چین،از جمله تحریم یا جلوگیری از پول وجود ندارد.

_انتقال پول به چین دلیل تجارت رسمی بین دو کشور بسیار سریع انجام می‌شود.

_تراکنش‌های حواله یوان در یک روز نامحدود هستند.

_امکان دریافت و برگشت پول به حساب‌های داخلی چین در صورت درخواست مشتری وجوددارد.

راهکارهای جلوگیری از بلاک شدن پول

حواله یوان با منشا تمیز

دولت چین حواله حساب‌هایی که از پول‌شویی،قاچاق موادمخدر و ارز حاصل از فروش برخی ارزهای دیجیتال به دست می‌آید را غیرقانونی می‌شمارد.چون اکثر صاحبان حساب حواله یوان شخصی هستند برای واریز حواله یوان به چین باید اسم چینی صاحب حساب را به همراه اطلاعات فرستنده برای جلوگیری از بین رفتن سرمایه خود داشته باشید و دقت کنید ارز حاصل از حواله شما با منشا به اصطلاح تمیز باشد.

استفاده از حساب مقصد شرکتی

گاهی با فریزشدن حساب اشخاص به علت عدم رعایت سقف تراکنش در چین مواجه می‌شویم.فروشندگان چینی برای پرداخت نکردن مالیات از حساب شخصی برای حواله یوان استفاده می‌کنند‌‌.

این اقدام با توجه به قوانین دولت چین در سقف تراکنش روزانه برای اشخاص گاهی با بسته شدن حساب مقصد همراه است.

استفاده از حساب شرکتی برای خرید کالا علاوه بر اطمینان از عدم بلاک شدن پول،امکان ردیابی و طرح شکایت در صورت قصور فروشنده را نیز امکان پذیر می‌کند.

حواله دلار و یورو

ارسال حواله دلار و یورو ریسک کمتری بابت بلاک شدن پول دارد.اما کارمزد نسبتا بالا بابت هر حواله و لزوم داشتن اینوویس رسمی روش کمتری محبوبی بابت حواله خرید کالا از کشور چین می‌باشد.اما کمپانی‌های بزرگ و شرکت‌های قوی به دلیل استفاده از کمک‌های دولت بابت صادرات کالا فقط اقدام به دریافت این نوع حواله می‌کنند،معمولا این پرداخت از منشا کشورهای دبی،هنگ گنگ انجام می‌گیرد.

البته روش‌های دیگری نیز وجوددارد که چندان مرسوم و شناخته شده نیستند.

در آخر

حواله بانکی یکی از مطمین‌ترین،بهترین و سریع‌ترین روش‌هایی انتقال پول در دنیا می‌باشد.

ارسال حواله همانند انتقال حساب به حساب داخلی می‌باشد با این تفاوت که انتقال پول طی ۲تا۳روز کاری صورت می‌گیرد.البته در صورت داشتن حساب معتبر مستقیم در کشور دریافت کننده حواله،می‌توان ارسال حواله را بصورت آنلاین نیز انجام داد.

در حواله یوان اطلاعاتی همچون آدرس بانک،آدرس سکونت فرد گیرنده و اطلاعات تکمیلی توسط بانک دریافت می‌گردد.

حواله یوان با توجه به گستردگی حجم معاملات بازرگانی بین ایران و چین به سرعت روبه گسترش است و ارسال حواله یوان به چین جز مهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین مراحل انجام معامله با شرکت‌های چینی می‌باشد.

اهمیت انجام حواله یوان به چین از آن جهت است که بسیاری از حساب‌های ایرانیان در چین مسدود شده و همین دلیلی شد تا بسیاری از موسسات و صرافی‌ها مبالغ حواله یوان به چین را از بانک‌ها و حساب‌های واسطه انجام دهند.در نتیجه میزان خطرات و هزینه‌های ارسال حواله یوان را افزایش می‌دهد.

اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی حواله‌ی یوان دارید با ما به اشتراک بگذارید.شما می‌توانید سوالات و ابهامات خود را از کارشناسان باتجربه ما در حوزه‌ی تجارت بپرسید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *